Θεραπεία με Χειρισμούς (Manual therapy)

Manual therapy

Η Θεραπεία με Χειρισμούς (Manual therapy) είναι ένα ειδικό κομμάτι της Φυσικοθεραπείας, για την αποκατάσταση των νεύρο μυϊκών – σκελετικών προβλημάτων, βασιζόμενη στον κλινικό συλλογισμό και χρησιμοποιώντας πολύ εξειδικευμένες τεχνικές προσέγγισης, που περιλαμβάνουν χειρισμούς & θεραπευτικές ασκήσεις. . Η επιλογή της θεραπείας έχει σαν στόχο την αποκατάσταση της δυσλειτουργίας του ασθενή στοχεύοντας στο αίτιο που την προκαλεί, και όχι στην ανακούφιση του συμπτώματος.

Οι κυριότερες τεχνικές που περιλαμβάνει το Manual therapy είναι οι εξής:

• Τεχνικές που αυξάνουν την τροχιά κίνησης «κινητοποίηση» (mobilization), «χειρισμούς» (manipulation), τεχνικές μυϊκής ενέργειας (muscle energy techniques), «διατάσεις» (stretching).
  • Τεχνικές «ενεργητικής σταθεροποίησης» της σπονδυλικής στήλης και των περιφερικών αρθρώσεων.
  • Τεχνικές «μυοπεριτονιακής απελευθέρωσης» (myofascial release techniques).
  • Τεχνικές βελτίωσης της ιδιοδεκτικότητας, της κιναισθησίας και της ισορροπίας.
  • Τεχνικές αντιμετώπισης ασθενών με χρόνιο πόνο.

Λεμφικό μασάζ

Το λεμφικό μασάζ είναι μια ήπια μάλαξη. Στόχος του είναι να προαγάγει την φυσική αποστράγγιση της λέμφου, του υγρού που απομακρύνει τα απόβλητα του μεταβολισμού από τους ιστούς, μεταφέροντάς τα προς την καρδιά. Το λεμφικό σύστημα επιτελεί τις λειτουργίες του χάρη στις συσπάσεις των λείων μυϊκών ινών και την κίνηση των σκελετικών μυών. Μέσω αυτών των κινήσεων, η λέμφος κινείται στα λεμφαγγεία, μεταβαίνει στα λεμφογάγγλια, τα οποία αδειάζουν την λέμφο στο καρδιαγγειακό σύστημα. Τα λεμφογάγγλια λειτουργούν ως φίλτρα (σταθμοί διήθησης) της λέμφου, και η γνώση της ανατομικής τους θέσης είναι βασικό στοιχείο της λεμφικής μάλαξης.  Είναι πολύ χρήσιμο και στους αθλητικούς τραυματισμούς. Μπορεί να εφαρμοστεί μετά από αθλητική μάλαξη – φυσικά εφόσον έχει παρέλθει η αρχική, οξεία φάση της φλεγμονής – προκειμένου να μειωθεί το οίδημα. Εν γένει, οι χειρισμοί του μπορούν να εφαρμοστούν μετά από βαθιά μάλαξη.

Ενδείξεις:

• Σε λεμφικά οιδήματα
  • Σε οιδήματα από ρευματοπάθειες
  • Σε οιδήματα από τραυματισμούς
  • Σε νευραλγίες
  • Σε αναπνευστικές παθήσεις

Αντενδείξεις:

• Οξείες φλεγμονές
  • Οξείες αλλεργικές αντιδράσεις
  • Θρομβώσεις
  • Χρονιά καρδιακή ανεπάρκεια
  • Διαταράξεις της πήξης του αίματος